Informace o soukromí

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Filip Doubek

obchodní ředitel Médea Group

Na tištěné noviny nedám dopustit

Ačkoli dopředu avizujeme, že na rozhovor budeme potřebovat přibližně hodinu a půl, brzy nás vyvádí z omylu. „Zvládneme to za hodinku,“ říká rozhodně, když nás vítá ve dveřích své kanceláře v pražském Braníku. A opravdu, o šedesát minut později usedá do auta a vyráží na jednu z mnoha pracovních schůzek, které ho ten den čekají. 

Prozraďte, jak se dnes Médee daří?

Výborně. Je jen sedm zemí na světě, kde se lokální mediální agentuře podařilo stát se leaderem na trhu, a my jsme jednou z nich. Celá skupina má přibližně 600 klientů a obrat přes 4 miliardy korun ročně.

Máte recept na úspěch?

Základní činností mediální agentury je nakupovat a plánovat pro klienta média. My jsme se ale rozhodli, že chceme pro klienta dělat více (a lépe), a rozšířili jsme služby o kreativní činnost i výzkumy tak, aby vše, co potřebuje, našel doslova pod jednou střechou. A když už něco děláme, jdeme do hloubky. I proto máme například vlastní call centrum o 80 lidech či vlastní PR agenturu. V roce 2012 se pak majitelMédea Group, Jaromír Soukup, rozhodl, že některá česká média koupí. Byl to sice logický krok, pro který najdete v zahraničí nesčetné příklady, u nás však v té době vzbudil velké diskuze. Když to shrnu, hlavní je mít ten správný cíl a tím u nás je a vždy byl spokojený zákazník.

V Médee působíte od roku 1998. Je to práce, ke které jste vždy směřoval?

Maminka ze mě chtěla mít doktora, nicméně medicína mě naprosto minula. Co budu, nebo spíše nebudu dělat, jsem se rozhodl v roce 1991, 11. února.

original

To víte tak přesně?

Naprosto. Po střední jsem se totiž nedostal na vysněnou vysokou školu, na FAMU, obor produkce. A protože tenkrát hrozila vojna, nastoupil jsem na Vysokou školu chemicko-technologickou. Bylo to pro mě trochu utrpení, učí se zde jen chemie, matematika a tělocvik. Až jsem si jednou na přednášce – právě toho 11. února 1991 – přečetl inzerát, že jedna ze dvou reklamních agentur, které zde tenkrát fungovaly, hledá asistenta, a řekl si, že tato škola s konečnou platností není pro mě. Ze sta uchazečů kupodivu vybrali mě, a tak jsem za 3800 korun nastoupil. Pracovalo nás tam celkem dvanáct a měli jsme všehovšudy jeden počítač a dva telefony, zázrak techniky byl fax. Dodnes naprosto nechápu, jak to vůbec mohlo fungovat. V roce 1995 jsem přešel do agentury Mediarex, která začala nakupovat média právě přes Médeu. No a já jsem do toho lidem z Médey tak dlouho mluvil a stále jsem nebyl spokojený, až jsem zde v roce 1998 dostal nabídku pozice obchodního ředitele.

A není to po sedmnácti letech nuda?

Nuda to rozhodně není, i díky rozsahu našich činností. Ani nejsem ten typ člověka, že bych se pořád potřeboval někam posouvat, jsem rád, že dělám to, co mě baví.

Dlouho se mluví o úplném ústupu tištěných médií ve prospěch on-line, jak to vidíte vy?

Podívejte se na mobilní komunikaci. Když se objevily SMS, lidé si nepřestali telefonovat, a když přišly MMS, SMS neupadly v zapomnění. Já osobně si neumím představit, že bych při ranní kávě louskal zprávy v počítači nebo na tabletu. Naopak si s chutí otevřu ty tištěné, novotou vonící noviny a užívám si to. Přes den už potom sleduju zprávy on‑line, to nepopírám. Digitalizace médií má jednu velikou výhodu – zprávy jsou on-line s minimální prodlevou, kdežto v novinách si je přečtete nejdříve druhý den. Ve prospěch tisku pak ale hraje jiný důležitý fakt – ne každý má počítač či tablet. Ale máte pravdu, pokles obliby tiskovin trvá. Dle mého názoru se ale na určité úrovni zastaví. A je na médiích, jak na tento trend zareagují.

Dost už ale o práci, co děláte, když máte volno? Máte vůbec nějaké?

Rád si se synem zahraju golf, což nás oba baví, a navíc tak trávíme čas spolu. Čím jsem starší, tím více nacházím koníčky v naprosto obyčejných činnostech. Třeba pravidelná páteční rodinná večeře nebo i jen víkendové posekání zahrady.

original

Moje Swiss Life Select

Ke Swiss Life Select jsem se dostal na doporučení kamaráda. Napoprvé jsem ho odbyl se slovy, že tohle fakt nepotřebuju. Dostal jsem ale servis, jaký potřebuju, profesionální přístup, a hlavně každý měsíc obdržím tabulku, kde vidím, jak se mé finance zhodnocují. Naprostá spokojenost.

loading