Co vás napadne, když se řekne lepší bydlení? Pro někoho je to větší prostor, pro jiného klidné okolí a pro někoho možná ideální dostupnost do práce. Ve Swiss Life Select Reality jsme se v rámci projektu „Lepší bydlení“ rozhodli zjistit více.

„Lepší bydlení“ je inovativní projekt, který je založen na komunikaci s obyvateli České republiky a na analýze jejich potřeb a přání v oblasti bydlení. Vychází z rozhovorů, které vedeme se dvěma hlavními skupinami:

  1. Klienty, kteří aktuálně nepřemýšlejí o prodeji nebo koupi nemovitosti: Naši realitní makléři se s těmito klienty setkávají, aby diskutovali o jejich současném bydlení a o tom, jaké změny by mohly přinést větší komfort a zda existují nějaké nesplněné sny či přání v oblasti bydlení.
  2. Klienty, kteří již procesem koupě nebo prodeje se Swiss Life Select Reality prošli: Tito klienti se s námi setkávají v rámci našeho poprodejního servisu. Komunikujeme s těmi, kteří před třemi a více lety změnili své bydlení s naší pomocí. Zajímá nás, jak se cítí ve svých nových domovech, zda se jim podařilo splnit své bydlení snů a zda mají nějaké nové potřeby nebo touhy.

Během těchto rozhovorů jsme se soustředili na několik klíčových témat:

  • Splněné a nesplněné sny: Jaké byly původní vize a očekávání našich klientů? Co se podařilo realizovat a co zůstalo nesplněné?
  • Potřeba změn: Jaké změny by mohly zlepšit aktuální bydlení našich klientů? Existují nějaké konkrétní požadavky nebo přání?
  • Investiční nemovitosti: Zajímá nás, zda naši klienti přemýšlejí o investování do nemovitostí jako formě zhodnocení svých finančních prostředků.
  • Finanční možnosti: Diskutujeme také o finančních aspektech spojených s bydlením – jaké jsou aktuální finanční možnosti našich klientů a jak můžeme pomoci najít nejvhodnější řešení pro jejich situaci.

Jaké jsou výsledky studie?

„Tato studie nám ukázala, že až 30 % dotázaných z těch, kteří momentálně neřešili změnu bydlení, nyní uznává, že jejich současné bydlení je nevhodné a jsou připraveni zvážit změnu,“ řekl Jaromír Mašek, ředitel Swiss Life Select Reality. Co tito lidé hledají a jaké problémy řeší?

Finanční překážky: 11 % dotazovaných se obává, že na svou vysněnou novou nebo větší nemovitost nemají dostatečné finanční prostředky. Zvláště se obávají možných problémů s bonitou při vyřizování hypotéky. „Naši realitní makléři a finanční konzultanti však nabízejí řešení: pomocí individuální analýzy jsme schopni najít optimální financování nákupu nemovitosti bez negativního dopadu na životní standard rodiny,“ doplňuje Jaromír Mašek, ředitel Swiss Life Select Reality.

Nečekané změny v životě: 10 % respondentů, kteří měnili své bydlení před třemi až pěti lety, se nyní setkalo s neočekávanými změnami ve svém životě, jako je odchod dětí z domova dříve, než očekávali, přírůstek v rodině nebo změna místa zaměstnání či podnikání, což mělo dopad na jejich bydlení. Nyní by rádi využili poradenství realitního makléře a finančního konzultanta, jak tuto situaci řešit.

Nerozhodnutí o změně: 9 % dotázaných již uvažovalo o změně bydlení, ale stále se nerozhodlo. Pro tyto klienty byly klíčovými aspekty občanská vybavenost, sousedské vztahy a preference života na venkově či ve městě.

Z těchto 30 % dotazovaných, kteří uvažovali o změně bydlení, začala polovina aktivně řešit tuto změnu v horizontu týdnů až měsíců. Druhá polovina preferovala odložit rozhodnutí na další období – například o rok –, často z důvodu potřeby řešit prioritně svou finanční stabilitu. Což se po poradě s finančními konzultanty ukázalo jako správný krok.

Zajímavé je, že další třetina všech dotázaných by měla zájem diskutovat o změně bydlení, ale z finančních důvodů si nemohou dovolit takový krok učinit. Poslední třetina všech respondentů byla se svým současným bydlením plně spokojena.

Dlouhodobá péče má smysl

Dlouhodobá péče o realitního klienta není jen gestem dobré vůle. Je to investice do důvěry, loajality a budoucích obchodních příležitostí. Jedním z hlavních zjištění naší studie „Lepší bydlení“ je právě fakt, že dlouhodobá péče o klienta v oblasti realit přináší oboustranně pozitivní výsledky.

„Odlišujeme se od většiny realitních makléřů: zatímco mnoho realitních makléřů v České republice považuje spolupráci s klientem za jednorázovou záležitost, my ve Swiss Life Select a Swiss Life Select Reality vnímáme vztah s klientem jinak. Je pravda, že průměrný člověk mění své bydlení několikrát za život, ale to neznamená, že mezi těmito změnami není místo pro pravidelnou komunikaci, radu a podporu,“ komentuje Jaromír Mašek, ředitel Swiss Life Select Reality.

Co například nabízí Swiss Life Select Reality klientům:

Nástroj na oceňování nemovitostí: Tento nástroj nejenže poskytuje aktuální odhady hodnot nemovitostí, ale také sleduje jejich ceny v průběhu času. Díky tomu mohou naši klienti lépe plánovat své investiční strategie a rozhodnutí týkající se bydlení.

Pravidelný kontakt: Místo toho, abychom klienta po uzavření obchodu „opustili“, zůstáváme s ním v pravidelném kontaktu. Toto dlouhodobé nezávazné poradenství je často hodnotným zdrojem informací a podpory pro naše klienty.

„Dlouhodobá péče nespočívá jen v obchodních transakcích, ale také v budování silných a trvalých vztahů. Ve Swiss Life Select Reality věříme, že náš přístup ke klientům je tím, co nás dělá výjimečnými na trhu a co našim klientům skutečně přináší přidanou hodnotu. Chceme, aby naši klienti věděli, že jsme zde pro ně, ať už plánují další krok v oblasti bydlení, nebo potřebují jednoduše radu od odborníka,“ Jaromír Mašek, ředitel Swiss Life Select Reality.

Studie „Lepší bydlení“ nám poskytla cenné informace, díky kterým můžeme ještě lépe odpovídat na potřeby našich klientů. Ve Swiss Life Select Reality jsme zde, abychom vám pomohli splnit vaše sny o bydlení, vést život podle vašich vlastních představ a poskytli vám řešení, která odpovídají vašim individuálním potřebám a možnostem.


Pozn.: Projekt rozhovorů na téma Lepší bydlení zatím získal zpětnou vazbu od přibližně 200 občanů České republiky (klienti Swiss Life Select, Swiss Life Select Reality a další kontakty našich realitních makléřů). Oslovena byla spíše střední příjmová vrstva obyvatelstva.

Potřebujete poradit s nákupem nebo prodejem nemovitosti? Jsme zde pro vás.

SL_Interview_Ulrich_Walter_cover

Mladá generace

Ulrich Walter: «Nevědomost produkuje strach»

Německý fyzik a bývalý vědecký astronaut Prof. Dr. Ulrich Walter se od své vesmírné mise snaží přiblížit robotiku a umělou inteligenci široké veřejnosti. V tomto rozhovoru nám prozradí, kolik inteligence má umělá inteligence a jestli mohou roboti schválně, tedy vědomě lhát. Dozvíte se také, jak může servisní robotika usnadnit nezávislý život ve stáří.

Číst více
Vývoj cen nemovitostí

Blog

Prodáváte nemovitost? Zvolte realitku a výhradní zastoupení. Vyhnete se případným nepříjemnostem.

Prodej či nákup nemovitosti představuje jednu z nejvýznamnějších životních událostí, která je často spojena s emocemi a rizikem chyby v důsledku nedostatku zkušeností. Proto je nezbytné vyhledat profesionála z oblasti realit, který vás celým procesem provede a bude navigovat správným směrem.

Číst více
Vaisova rozhovor

Blog

Monika Vaisová

Monika Vaisová pochází ze Slovenska. Má ekonomické vzdělání, vystudovala VŠE v Praze obor finance. V roce 2022 získala titul Master of Financial Planing na VŠFS. Má za sebou bohaté zkušenosti v korporátním prostředí bank. Pojďme tedy nahlédnout pod pokličku a zeptat se na detaily z jejího osobního i pracovního života.

Číst více